Toggle Navigation

 

Najzdravije salate

Osim što su veoma ukusne, salate predstavljaju pravu riznicu vitamina, minerala i enzima. Ovo jelo kad god je moguće treba obogatiti i visokokvalitetnim lekovitim biljem kao što je kopriva, sremuš, maslačak...

Upotreba salata u svakodnevnoj ishrani predstavlja jednu od najzdravijih životnih navika. Najveću vrednost za naš organizam i naše zdravlje svakako ima sveže i presno povrće i voće. Zima je prošla, pa samim tim i na upotrebu zimnice treba da stavimo tačku. S druge strane, proleće nam donosi obilje povrtnih plodova od kojih pomoću mašte možemo napraviti prave specijalitete. Osim što su veoma ukusne, salate predstavljaju pravu riznicu vitamina, minerala i enzima. Da bi se hrana koju jedemo kvalitetno svarila i da bi organizam apsorbovao hranljive materije iz unetih namirnica, moramo da ojačamo naš enzimski potencijal. Upravo u tome pomaže nam redovno konzumiranje presnih namirnica u vidu salate. Upotreba salate uz glavni obrok, naročito mesni, umnogome olakšava varenje. Stoga je veoma važno da skoro svaki obrok započnemo salatom. Da bismo doprineli ukusu i kvalitetu salata, možemo ih začiniti raznim lekovitim biljem, svežim klicama, hladno ceđenim uljima, jabukovim sirćetom i limunovim sokom.
Salata od šargarepe i belog luka
Beli luk sitno iseckati i preliti hladno ceđenim maslinovim uljem kako bi pustio aromu. Izrendati tri veće šargarepe, začiniti ih ljutom mlevenom paprikom, morskom solju i biberom i na kraju ih preliti uljem u kom je odležao beli luk.
Cvekla sa kiselim jabukama
Jednu veću cveklu oprati, oguliti I izrendati. Isto učiniti i sa korenom rena i jabukom. Izrendane sastojke pomešati, preliti hladno ceđenim lanenim uljem, morskom solju i limunovim sokom. Salatu možete začiniti semenkama kima po želji.
Salata od radiča i cvekle
Oljuštiti i izrendati dve manje cvekle. Jednu glavicu radiča oprati, iseći i pomešati sa pripremljenom cveklom. Dodati prstohvat morske soli, malo limunovog soka i hladno ceđenog ulja po želji i sve dobro promešati. Ukoliko vam je radič suviše gorak, dodajte više cvekle.
Kikiriki salata
Sastojci: 1/2 glavice narendanog kupusa, 1/2 šolje narendane šargarepe, 1 manja glavica crnog luka, 1 šolja pečenog kikirikija, pola limuna, 1 kašika hladno ceđenog ulja po želji,  morska so.
Priprema: Luk iseckati i pomešati sa kupusom i šargarepom. Začiniti salatu i na kraju dodati kikiriki. Sve dobro promešati. Ova salata može da se koristi kao kompletan obrok ili kao vrlo kvalitetna užina.
Proteinska salata
Sastojci: 1/2 šolje klica od leblebija, 1/2 šolje pšeničnih klica, 2 struka praziluka, 1 šolja crnih maslina,  malo limunovog soka ili jabukovog sirćeta, malo iseckanog svežeg peršuna,  morska so, 1 kašičica maslinovog ulja.
Priprema: Iseći praziluk i pomešati sa ostalim sastojcima. Koristi se kao kompletan obrok bogat kvalitetnim biljnim proteinima.
Sezonsko povrće u marinadi
Iseckati što više sezonskog povrća (celer, šargarepa, rotkva, kupus...) na štapiće. U posebnoj činiji napraviti marinadu od maslinovog i lanenog hladno ceđenog ulja, limuna, soli i, eventualno, bibera. Umakati štapiće u marinadu i jesti uz bilo koje glavno jelo.
Savet plus
Najvažnija pravila za pripremu salata:
- POVRĆE MORA DA BUDE SVEŽE I TERMIčKI NEOBRAĐENO.
- TREBA UVEK KORISTITI ISKLJUčIVO SEZONSKO POVRĆE.
- POŽELJNO JE DA NAMIRNICE BUDU ORGANSKI GAJENE, ODNOSNO DA NISU HEMIJSKI TRETIRANE.
- SALATE JESTI ODMAH NAKON PRIPREME KAKO NE BI IZGUBILE NA SVOM KVALITETU.
- AKO U SALATU DODAMO NEKU MAHUNARKU, RECIMO PASULJ, ONA MOŽE DA POSLUŽI I KAO KOMPLETAN OBROK.

 

POGLEDAJTE JOŠ:

Salate - zavodljive, hrskave...

Organska hrana -  potreba ili moda?