Toggle Navigation

 

Vežbanjem do dobrog raspoloženja

‚‚U zdravom telu – zdrav duh!" Ova sentenca poznata nam je još iz obdaništa, a navike usvojene u tim danima prate nas i danas u odraslim godinama. Podaci govore da se redovnim vežbanjem reguliše krvni pritisak, holesterol i nivo šećera u krvi, pojačava se gustina kostiju, a vežbanjem ujedno popravljamo i raspoloženje, čemu verovatno doprinosi i topljenje masnih naslaga.

Vežbanje kod kuće
Iako su navedeni efekti vrlo privlačni, mnogima je teško u dnevni ritam uneti organizovanu fizičku aktivnost. Obaveze, posao, prekovremeni rad (što, nažalost, postaje sve češće pravilo), udaljenost sportskih dvorana ili visoka članarina česti su izgovori za odlaganje. Ali, stvari postaju drugačije ako pojam vežbanja shvatimo malo fleksibilnije.
Naše kretanje ne mora se nužno svesti samo na organizovani fitnes, pilates, aerobik i slično. Možemo i sami sebi pomoći, i to u vlastitom domu ili na putu do posla. Evo i nekoliko predloga: žustra svakodnevna šetnja do posla (pritom ćete izbeći i stres u saobraćaju), krenite stepenicama umesto liftom, kućne poslove obavljajte u punoj brzini, bavite se baštovanstvom - bitno je pokrenuti telo.
Bolje manje, ali češće
Najnoviji rezultati istraživanja sa američkih univerziteta idu u prilog umerenijem ali redovnom vežbanju. Došlo se do zaključka da iznenadno intenzivno vežbanje osoba koje nemaju dobru kondiciju oštećuje ćelije, te stoga i savet: vežbajte umereno, ali redovno!
Za odraslu osobu umerena sportska aktivnost znači potrošnju od oko 200 kalorija u jednom treningu, što je jednako polučasovnom energičnom hodanju ili vožnji biciklom. Već i malim promenama u dnevnoj rutini uradićete nešto pozitivno za svoje zdravlje.
Ako se do sada niste bavili nekom fizičkom aktivnošću i pola sata vam se čini nemogućom misijom, utešite se činjenicom da 30 minuta možete podeliti na dva-tri dela, a efekat će biti više-manje isti.
Važno je dobro se zabaviti
Ono što će vas održati u nastojanju da poboljšate fizičku kondiciju je pravilan izbor rekreacije. Teško je ustrajati u nečemu što vas ne veseli, a činite to samo zato što mislite da treba. Danas se nudi bezbroj sportova i raznih programa vežbanja, zato iskoristite priliku i isprobajte nekoliko različitih stvari pre nego što odlučite što vam najviše odgovara. Ako ne volite da vežbate sami, pridružite se prijateljima.
Naše kretanje ne mora se nužno svesti samo na organizovano vežbanje, već to možemo uraditi sami u sopstvenom domu uz dobru muziku.
Verovatno će vam biti prijatnije pokrenuti telo uz zvuke omiljene muzike, a ples je idealan način za sticanje kondicije. Plesovi poput trbušnog ili afričkog i u novije vreme vrlo popularnog plesa uz šipku, poput striptizeta, te najnoviji hit u kojem se kombinuju joga, ples i erotski pokreti (kardio vežbe + trikovi za spavaću sobu) začiniće dosadne vežbe kakvih se sećamo iz osnovne škole.

Kako ostati motivisan
- Unapred planirajte dan i sat kada ćete se posvetiti vlastitom telu.
- Postavite nedeljne ciljeve i nagradite se svaki put kad uspete (masažom, modnim dodatkom za sportsku odeću i slično).
- Na posao ponesite pripremljenu torbu za trening, jer ako se nakon posla vratite kući, velika je verovatnoća da vam se ideja o ponovnom izlasku neće dopasti.
- Vodite dnevnik vežbanja i napretka (merite proporcije svakih šest nedelja).

Odeća za vežbanje
Evo nekoliko osnovnih uputstava o odeći i obući za trening:
- Trenerice, šorcevi, majice, helanke, sve mora biti udobno i omogućiti vam slobodno kretanje. Ako ste na otvorenom, zaštitite se od sunca, nosite svetlu odeću, namažite se visokim zaštitnim faktorom i stavite sunčane naočare.
- Odaberite odgovarajuću obuću za sport kojim se bavite.
- Džoging ili vožnja biciklom po mraku? Obavezno stavite svetleće oznake (tzv. mačje oči).
- Čarape ne smeju biti ni predebele ni pretanke i dobro je izabrati što kvalitetnije, žuljevi su vrlo neugodni!
- Uz siguran pamuk, isprobajte i nove tehnološke materijale koji se lako održavaju, dugotrajni su i omogućavaju veliku slobodu pokreta.

Najvažnije je odabrati odeću u kojoj se osećate prijatno i sveže koliko god je moguće.

 

POGLEDAJTE JOŠ:

Recite ne slatkišima

Celulit - vreme je za konačni obračun