Toggle Navigation

 

Celulit - vreme je za konačni obračun

Celulit predstavlja estetski problem velikog broja žena i većina njih je spremna gotovo na sve kako bi ga se oslobodile

Proleće se svima čini kao pravo vreme za konačni obračun sa ‚‚pomorandžinom korom". Međutim, većina popularnih dijeta ili tretmana daje tek prolazne, kratkotrajne rezultate. Da biste prvo ublažili, a potom i potpuno uklonili celulit, morate znati da jedino borbom na više frontova možete postići željeni cilj. Postoji puno sredstava i metoda, ali da biste ih efikasno primenili morate poći od prvog i najvažnijeg pravila koje najčešće glasi: Upoznaj neprijatelja kako bi ga pobedio!

Šta je celulit?
Osim na zadnjici, celulit se nalazi na gležnjevima, kolenima, stomaku, nadlaktici i na leđima. Mnogi celulit povezuju samo sa prekomernom telesnom težinom iako je on zapravo direktna posledica uticaja ženskih polnih hormona. Celulit uglavnom imaju žene, pre svega zato što imaju veću količinu potkožnog masnog tkiva koje im je priroda podarila kako bi osigurala dovoljno energije da iznesu trudnoću do kraja i dojenjem prehrane potomstvo. S druge strane, kod žena je vezivno tkivo koje deli masne ćelije mnogo čvršće nego kod muškaraca i usmereno je vertikalno prema površini kože, zbog čega i nastaju čvorići koji koži daju izgled koji podseća na koru pomorandže. Ti čvorići su zapravo hipertrofirano masno tkivo, zasićeno vodom i otpadnim materijama zbog usporenog procesa venske i limfne cirkulacije.
Osim toga, postoje masne ćelije koje imaju veću moć da prime nego da otpuste mast. Na nesreću, kod žena na kritičnim mestima preovlađuju masne ćelije koje više upijaju mast, pa dijete i gladovanje daju potpuno suprotan efekat jer organizam tada luči hormon koji blokira razgradnju masti kako bi obezbedio zalihe energije, te tada dolazi do još većeg upijanja masti u dotičnim ćelijama.

Prvi korak - prevencija
Pravilna ishrana je prvi korak kojim se organizmu omogućava izlučivanje otpadnih materija. Ne postoji posebna dijeta protiv celulita koja će vas naterati da gladujete, već samo drugačiji način ishrane koji ne zahteva mnogo manje kalorija, već hranu koja se lako vari. Ishrana mora da bude što raznovrsnija, a poželjno je pridržavati i nekih pravila:

Svakodnevno treba unositi belančevine jer one učestvuju u izgradnji i obnovi tkiva. Birajte belo meso umesto crvenog, a najmanje dva puta nedeljno jedite ribu. Dobar izvor belančevina su i mahunarke koje sadrže i vitamine B1 i B2, kao i kalcijum, fosfor i magnezijum.
Prilikom konzumiranja ugljenih hidrata, prednost dajte integralnim žitaricama i testenini.
Mleko i mlečni proizvode bi trebalo da sadrže minimalni procenat mlečne masti.   Voće i povrće su najbolji prijatelji zdravlja! Osim što obiluju biljnim vlaknima koja omogućavaju pravilan rad creva neophodan za izlučivanje štetnih materija iz organizma, jačaju i štite krvne sudove.
Pijte puno vode jer ona posepešuje otklanjanje otpadnih materija, uključujući i višak natrijuma.
Hranu spremajte na pari, u foliji, sa minimalnom količinom masnoće i natrijuma.
Izbegavajte industrijski prerađene i rafinisane namirnice koje najčešće sadrže aditive i konzervanse. Zaboravite na kobasice, slaninu, grickalice, jako začinjenu hranu.
Smanjite unos kafe, gaziranih i energetskih napitaka.
Pored pravilne ishrane preporučuje se masaža mesta sa celulitom i fizička aktivnost koja podrazumeva vežbe istezanja, vožnju biciklom, plivanje, šetnju prirodom, ali u dovoljnoj meri jer organizam troši šećer kao izvor energije za fizičke aktivnosti u trajanju do pola sata, a tek nakon toga sagoreva masti.
Samo primenom niza metoda i promenom nekih životnih navika, možemo očekivati dobre i trajnije rezultate.

 

POGLEDAJTE JOŠ:

Ishrana uz fizičke aktivnosti

Magnezijum u ishrani