Toggle Navigation

 

Pravilna ishrana - osnov dobrog zdravlja

Uravnotežena ishrana preduslov je dobrog zdravlja jer ona priprema organizam za odbranu od bolesti. Pravilna ishrana sprečava anemiju, pothranjenost, gojaznost, pojačava imunitet. Da bi ishrana bila zadovoljavajuća potrebno je u organizam unositi raznovrsne namirnice čiji se sastav međusobno dopunjuje

Nedostatak pojedinih hranljivih sastojaka, kao posledica nedovoljne ili nepravilne ishrane, a i svako preterivanje, utiču na zdravstveno stanje čoveka, fizičku i psihičku aktivnost, na njegov izgled i radnu sposobnost.

Soja - zdrava hrana
Korišćenjem prerađevina od soje obogaćuje se ishrana. Sojino zrno je veoma bogato proteinima, vitaminima i mineralima, pa su i proizvodi koji se dobijaju njegovom preradom bogat izvor ovih sastojaka. Proizvodi ‚‚Soja Vita"  sadrže oko 50% proteina, čiji aminokiselinski sastav svrstava soju u punovrednu namirnicu. Proteini soje imaju visoku biološku vrednost za organizam, jer su važan izvor gradivnih sastojaka za stvaranje novih i obnavljanje oštećenih tkiva. Uloga zaštitnih hranljivih sastojaka, vitamina i minerala, takođe je značajna za organizam. Među vitaminima posebno su zastupljeni vitamini B i E, a od minerala kalcijum, fosfor, magnezijum, gvožđe.
Proteini soje su najdelotvorniji kada se upotrebljavaju u kombinaciji sa proteinima životinjskog porekla, pri čemu se zastupljenost proizvoda od soje kreće od 10 do 30 procenata. Jela napravljena u kombinaciji meso-soja imaju poboljšane hranljive i senzorske osobine.
Teksturirani proizvodi od soje - ljuspice, komadići i odresci po svojoj strukturi su slični mesu i mogu da se koriste u kombinaciji sa mlevenim i seckanim mesom ili sa odrescima mesa. Dodavanjem proizvoda od soje u razno povrće pripremaju se kvalitetna i ukusna jela. Mešanjem proizvoda od soje sa proizvodima od žitarica u razna peciva i slatka jela dobijaju se poboljšane hranljive vrednosti.
Pojedine kategorije potrošača (vegetarijanci, pripadnici nekih religija, ljudi sa posebnim režimom ishrane iz zdravstvenih razloga) koriste proizvode od soje i samostalno, a pokazalo se da se takođe mogu pripremiti raznovrsna i ukusna jela.
Sojini odresci po svome obliku i strukturi slični su odrescima mesa. Da bi se pripremili za jelo potrebno je da se prokuvaju 10 minuta u vodi u koju su dodati začini po ukusu. Posle hidriranja oni imaju tri puta veću težinu. Pošto se ocede, odresci se dalje pripremaju na isti način kao i šnicle od mesa: pohovanjem, dinstanjem, pečenjem u rerni.

‚‚Soja vita" odresci sa šampinjonima
Potrebni sastojci: 8 odrezaka, 400 g šampinjona, 2 dl pavlake, 2 dl belog vina, 1 dl ulja, 50 g brašna, 2 glavice crnog luka, so i začini po ukusu. Način pripreme: Crni luk prodinstati na ulju, hidrirane sojine odreske uvaljati u brašno i kratko propržiti sa obe strane na ulju sa lukom. Prebaciti ih u dublju posudu, naliti ih vinom i krčkati dok vino ne ispari. Dodati pavlaku, začine, šampinjone isečene na listiće i kuvati dok se sos ne zgusne.

 

POGLEDAJTE JOŠ:

Magnezijum u ishrani

Pravilna ishrana i anemija