> Grejpfrut – za vitku liniju i zdravo srce


Grejpfrut – za vitku liniju i zdravo srce


Samo polovina grejpfruta obezbeđuje dnevne potrebe za vitaminom C, dobar je izvor biljnih vlakana i vitamina A. Osvežavajući, sočan plod grejpfruta ima dodatnu vrednost jer stvara osećaj sitosti, a za uzvrat ima vrlo malo kalorija.


Grejpfrut pomaže u gubljenju viška kilograma, a naučnici smatraju da je ovakvo dejstvo vezano za njegovo svojstvo da snižava nivo insulina u krvi. Insulin koristi u metabolizmu šećera, što se šećer efikasnije metaboliše veća je verovatnoća da će biti skladišten kao masne zalihe u telo.

Grejpfrut, pogotovo crveni, može da pomogne i u snižavanju holesterola kako kažu nove naučne studije. Prema njima, antioksidansi mogu da imaju pozitivan efekat ali ovo pozitivno dejstvo nije najvažnije.

Ispitanike su podelili u tri grupe kod kojih su primenili dijetu sa smanjenim unosom masnoća i smanjenim brojem kalorija. Prva grupa je dnevno unosila jedan crveni grejpfrut, druga žuti a treća je samo bila na dijeti.

Grupa koja je koristila crveni grejpfrut je najviše snizila LDL holesterol, za njima grupa koja je unosila običan grejpfrut i na kraju grupa koja je samo bila na specijalnoj dijeti.

Kod grupe koja je uzimala crveni grejpfrut se snizio i nivo triglicerida u krvi, dok kod druge dve grupe nivo nije bio značajno promenjen

Crveni grejpfrut sadrži više antioksidanasa od običnog grejpfruta, pa je možda to uzrok njegovog povoljnog delovanja na trigliceride. Preporuka ovog istraživačkog tima je da bi ljudi koji pate od visokog nivoa holesterola u krvi trebali da uključe u svakodnevnu ishranu grejpfrut, crveni ako je moguće. Pre početka redovnog uzimanja grejpfruta ipak je potrebna konsultacija sa lekarom jer sok grejpfruta stupa u interakciju sa nekim lekovima kao što su lekovi za snižavanje nivoa holesterola u krvi, lekovi za sniženje krvnog pritiska, srčani ritam, antidepresivi i lekovi protiv anksioznosti.





> pogledajte još iz enciklopedije