Toggle Navigation

 

Tablica nutritivnih vrednosti povrća

U povrće spadaju različite biljke koje se upotrebljavaju u ishrani, bilo sveže (u salati) ilitermički obrađeno ili konzervisano. Zavisno od vrste, za ishranu se upotrebljavaju cele biljke ili samo pojedini delovi (koren, stablo ili listovi).

U zavisnosti od toga koji deo biljke upotrebljavamo, povrće možemo podeliti na:
\rlisnato (kupus, spanac, kelj, blitva...)
\rkorenasto (krompir, šargarepa, peršun, celer, repa...)
\rlukovičasto (sve vrste luka)
\rcvetno (karfiol, brokoli, artičoke...)
\rplodno povrće (paradajz, paprika, krastavci, tikvice, patlidžan, boranija, zeleni grašak...)
\rPovrće, zahvaljujući svom visokom sadržaju vitamina, minerala, celuloze, te niskom udelu masnoće, ima u ishrani neprocenjivu ulogu. Količina vitamina i minerala različita je od vrste do vrste, kao i podneblja u kojem povrće uspeva. Svoj ukus duguju sadržaju eteričnih ulja koja takođe igraju ulogu u probavi. Povrće je prepuno vitamina i minerala koji su neophodni organizmu, ima visok sadržaj celuloze a nizak procenat masnoće. Neke vrste su i bogat izvor kalorija, kao i antioksidansa koji smanjuju višak opasnih slobodnih radikala.
\rPrema energetskom iznosu, povrće možemo svrstati u tri grupe:
\rniskokalorične vrste – koje imaju vrednosti E ispod 40 kcal/100g
\rsrednjokalorične vrste – 40-60 kcal/100g
\rvisokokalorične vrste – preko 60 kcal/100g.

\r

Tablica namirnica

\r\r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r \r
NamirniceUkupno kcal/100gUgljeni hidrati %Masti %Proteini %
Beli luk (glavica)13828, 10, 156
Morske alge (suve)239422, 512
Artičoke (jestivi deo)345, 60, 152, 4
Plavi patlidžan (sirov)222, 90, 31, 9
Blitva275, 10, 21, 2
Cvekla (sirova)335, 60, 41, 4
Cvekla (kuvana)410, 40, 151, 5
šargarepa (sirova)428, 50, 151, 5
šargarepa (kuvana)418, 50, 21, 1
Celer (sirov)213, 40, 21, 3
Kupus (sirov)274, 80, 21, 4
Prokelj (sirov)547, 80, 64, 3
Prokelj (kuvan)385, 70, 23, 2
Zelje353, 90, 21, 1
Karfiol (sirov)304, 50, 22, 4
Karfiol (kuvan)324, 20, 23, 3
Luk vlašac3360, 21, 7
Bundeva336, 60, 21
Krastavac3160, 21, 3
Spanać (sirov)132, 20, 10, 7
Spanać (kuvan)242, 90, 32, 2
Pasulj, beli2530, 42, 3
Boranija zelena, sirova33158, 81, 620, 2
Kukuruz (sirov)212, 60, 31, 8
Rotkvice213, 90, 11, 1
Bela repa265, 30, 20, 7
Crveni luk336, 50, 21, 1
Slatki krompir262, 30, 52, 6
Peršun116260, 51, 8
Paprika zelena93152, 52, 5
Praziluk487, 52, 52, 5
Grašak6611, 70, 43, 7
Krompir (sirov)8518, 90, 12
Krompir (pečen u rerni)97220, 12
Krompir (kuvan)85190, 12
Krompir (pržen)39952195
Krompir (čips)5574937, 16, 7
Ren7013, 60, 33
Zelena salata234, 70, 11, 2
Paradajz (sirov)223, 70, 31
Paradajz pelat223, 90, 21
Paradajz pire4380, 51, 6